Jak je to již u DTG známo, v srpnu se opět dočkáme Dovetail Direct (konkrétně 26.8.). No a zde vždy DTG oznámilo nové pokračování. Tentokrát se jim evidentně nechtělo čekat až do 26.8. a TSW 6 propálili do světa již nyní. Opět bude k dispozici free update (zase jen po nějakou limitovanou dobu), který aktualizuje TSW 5 na verzi TSW 6. Stejně tak se aktualizují všechna DLC. Jaké placené tratě či novinky TSW 6 přinese samozřejmě není známo, to si DTG schovává na Dovetail Direct i s tím, že oznámí i nějaké nové tituly. Některých oznámení se i bojím, protože loni to byl TSW Tycoon a nějaká ta VR verze. Obě hry dopadly celkem tragicky, tak snad to bude letos lepší :)
Je to už nějaký ten pátek, respektive dalo by se říct dokonce i nějaký ten měsíc, co jsem vydal poslední verzi Invisible wall removeru (tedy odstraňovače neviditelných stěn). Skočil jsem do toho a je tady tedy aktualizované verze, která by měla obsahovat remover pro zatím všechny existující tratě. Stejně jako v minulosti i teď platí pravidlo, že jsou odebrané jen neviditelné stěny z krajiny, ve stanicích či úzkých průchodem, kde je stěna součástí nějakého modelu to odebráno není. Většinou je neviditelné stěna právě podél kolejí aby Vás hra udržela v nějakém koridoru. Stejně tak balík obsahuje i Out of Bounds remover, ale osobně jsem neměl čas teď vyzkoušet jak funguje, protože DTG trochu změnilo možnost modifikaci různých core souborů.
Protože mi práce na tomto projektu momentálně zabírá nejvíce času a tím trpí i vydávání Mastery Unlockeru, BML jízdního řádu či dalších projektů, které mám rozpracované, tak zde alespoň trochu informací o stavu.
Po neúspěšném začátku někdy loni na podzim, kdy jsem dokázal dostat do nového SimulationAsset souboru nody z orignálu jsem se rozhodl celý systém přepracovat. Důvod byl jednoduchý, původní verze totiž padapa při označení nodu a nebo při pokusu o uložení. A s tím jsem nebyl spokojen, ostatně vám by to moc nepomohlo.
Po přepracování systému se nody a piny generují bez problémů a co je hlavní, celá práce se dá bez problémů uložit. Nastal potom druhý krok a to je spojení nodů. Tahle část sice zabrala nějakou práci, ale nebyla tak těžká jako právě generování nodů. Jenže tohle všechno byla jenom jednoduchá práce. Zvrat nastal v okamžiku, kdy jsem potřeboval dostat již existující nastavení z originálního assetu do nově vytvořeného, protože zde nešlo použít stejný způsob jako u jizdního řádu. Každopádně po měsicích usilovné práce jsem i zde trochu zabodoval a podařilo se mi z originálního souboru dostat nějaké data :) Nody se pomalu plní původním nastavením, všechno vypadá hezky, ale pořád je zde problém s komplikovanějším Simugraphem. Ne ve smyslu generování, Decooker vygeneruje komplet vše i hodně komplexních Simugraphů, ale problém nastává právě v plnění těch dat, protože u komplexních při kopírování dat pravděpodobně čtu i z oblastní mimo rozsah a editor tak padá. Zřejmě si dám od tohoto projektu zase menší pauzu a dokončím ostatní věci a potom se k tomu s čistou hlavou vrátím zpátky. Jinak zde můžete vidět kompletní simugraph z Class09, který je vytvořen právě decookerem :)
Po zřejmě úspěšném DLC Thomas and Friends (i když těch kámošů tam moc nemá) jsou v přípravě i další. Něž se toho dočkáme, tak DTG samozřejmě využije naplno licenci k mašince Tomášovi a vydá v příštích měsících několik loco DLC, které doplní vozový park jako v pohádce. Po mašince Tomáš se dočkáme tedy Chuggingtonu. Tohle DLC má být dokonce unikátní tím, že se pro to tvoří i právě pohádkově vypadající trať což by mělo přilákat do TSW i opravdu ty nejmenší. DTG změnilo strategii a rozhodlo se zacílit více na děti. Samozřejmostí bude opět jednoduché ovládání jako tomu bylo u Tomáše. Kromě Chuggingtonu je v přípravě i Underground Ernie díky které se Bakerloo dočká optimalizace pro TOD v4 a tedy na standard TSW 5 (předpokládám, že v době vydání to bude pro TSW 6 nebo dokonce TSW 7). Z hecu jsem díky těmto informacím kontaktoval DTG, zda nechtějí zapracovat i naši pohádku o mašinkách. Zde se mi dostalo odpovědi, že to je až příliš mnoho parních mašinek a podle snímku to vypadá, že mají propracovanější fyziku než ty jejich pohádky a dávají od toho tedy ruce pryč. Každopádně je zaujala nejdelší partní mašinka od kouzelníka Zababy i když pro ni nemají zatím žádnou trať. Takže kdo ví, třeba se jednoho dne dočkáme alespoň této parní mašinky jako DLC.
Sice s malým spožděním, ale přece je to venku :) Mastery unlocker ve verzi 2.4 obsahuje Scenery Overlay pro poslední DLC North London Line. Zjistil jsem, že DTG již přestalo přidávat Decals pro livery editor, ale vrhlo se na novinku v podobě Mastery Posters. Přiznám se, i kdyby jste mě mučili, že vůbec nemám tušení o jaké mastery vlastně jde. Každopádně jsem tedy doplnil úplně všechny poster mastery do balíčku. Balíček samozřejmě obsahuje i všechny předchozí scenery overlay, decals pro ostatní DLC. Ke správné funkčnosti vždy potřebujete dané DLC (overlay mastery se odemkne jen pro DLC, které vlastníte). Decals a posters se odemknou i bez vlastnictví DLC, protože jsou součástí samotného jádra.
Místo TSW 5 - Editor Cooking and Distribution, nebo jak jsem to minule nazval, jsem se rozhodl tenhle balík přejmenovat čistě na TSW 5 - Editor Tools 2.3 (zip je ještě pod starým názvem, ale přeci jen balíček neobsahuje pouze cooking). Verze 2.3 nepřináší nic nového v cooking, paking, distributing, ale přináší nové tlačítko do editor v podobě Timetable Decooker. Tlačítek bude postupně více (Simugraph Decooker, Map Decooker, CSV import a CSV export). Na ostatních modulech se ještě pracuje, nejvíce času bere zatím Simugraph. Každopádně co se Timetable Decookeru týče tak hned z kraje upozorním, že jsem funkčnost trochu omezil protože nechci aby to dopadlo tak, že se budou krást jiné jízdní řády a vesele se budou vydávat za vlastní s přidaným extra servisem apod... Takže jsou odebrány všechny servisy co jsou v jiných vrstvách než v základní. Decooking má hlavně sloužit k tomu, aby jste se podívali na to jak se jízdní řády tvoří, jak jsou tvořeny jízdní řády pro scénáře, apod... Na druhou stranu, když vezmeme třeba Bakerloo, tak onen hlavní jízdní řád je tvořen přímo v hlavní vrstvě.
Pro instalaci je potřeba zkopírovat složky TS2PrototypeBinaries do stejné složky v editoru, existující soubory přepsat (existující je UGC dll, nové je decook). Dále je potřeba přepsat TS2Prototype.uproject. Samozřejmě to můžete všechno chytnout a znovu nakopírovat vše do editoru, záleží na vás.
Při spuštění editoru se zobrazí Timetable Decooker na horní liště. Když na něj kliknete tak se otevře extra okno, kde se zobrazí všechny jízdní řády. No a při kliku na jízdní řád se vytvoři decook verze ve stejné složce a se stejným názvem jako originál, ale s předponou Decooked_ . No a pak již stačí jen na decooked verzi v klasickém Content Browseru kliknou a otevřít ji.
Je to bohužel tak, licence u DTG vyprší 27. února. Tím dojde k odebrání určitých DLC z obchodu Steam pro TSW i TSC. I když se nejedná zrovna o nejaktuálnější kousky, mám pocit, že jsou to snad DLC ještě z TSW 2020 nebo maximálně TSW 2. Konkrétně pro TSW se jedná o DLC trať Peninsula Corridor: San Francisco - San Jose a loco DLC Caltrain MP15DC Diesel Switcher a Caltrain MP36PH-3C Baby Bullet. Všechny 3 DLC je momentálně možné stále zakoupit na Steamu a to ve velké 80% slevě. Samozřejmě zde je otazník nad budoucí podporou těchto DLC, ale je jisté, že v TSW 5 budou ještě fungovat. Pro budoucí verze se může stát, že bude k dispozici nebrandovaná verze, DTG se k tomuto problému zatím nevyjádřilo. Ve finálne by to mohlo taktéž znamenat, že přijdeme o 3 DLC při přechodu na TSW 6.
Co se týče TSC, zde se jedná o Peninsula Corridor: San Francisco - Gilroy, Peninsula Corridor: San Francisco – San Jose, Peninsula Corridor: San Francisco - Gilroy Scenario Mini-Pack 01 a Peninsula Corridor: San Francisco - Gilroy Scenario Mini-Pack 02. I pro TSC je sleva 80%.
Ještě zmíním, že slevy platí do 26.2., pokud si jakékoliv DLC z tohoto seznamu do vypršení licence zakoupíte, tak vám zůstane a budete si jej moci stáhnout i později. Po tomto datu si dané DLC nepůjde koupit.
Byl jsem nucen trošku přepracovat vaření uvnitř editoru, protože spousta uživatelů má vždycky problém po aktualizaci samotného editoru s tím, že při přepisu DLL souborů se někdy DLL soubory zamknou a je potřeba je odblokovat. Většinou problém třeba Win10 a Win11. Nová verze tedy využívá originální DLL soubory, které jsou součástí editoru. Pro samothnou instalaci doporučuji kompletně smazat složku Engine ve vašem editoru a nechat ji obnovit přes verifikaci. Tím docílíte, že tam nezůstane žádný nevhodný soubor. Potom extrahujte na dané místo tuto utilitku.
Předchozí verze navíc vyžadovaly generování AssetRegistry souboru. Přiložil jsem nulový AssetRegistry aby se již nic nemuselo generovat, vše jsem nějakou dobu testoval než jsem se rozhodl tento update vydat. Za mě vše fungovalo bez problémů. Pokud by se nějaký problém našel a cook vám nefungovalo, potom poprosím o chybu do diskuse.
Dnes bylo vydáno nové DLC pro TSW 5 a stejně jako v předchozích případech po vydání nového DLC je připraven Mastery Unlocker, který odemkne Mastery právě pro toto nové DLC. Odemkne jej samozřejmě i pro všechny již existující DLC. Překvapivě jsem nenašel žádné extra decals pro livery editor. Je tak možné, že jsou součástí jádra již nějakou dobu a v balíčku jsou tak od doby co jsou přístupné v jádru. Každopádně tato aktualizace přináší Scenery Overlay pro poslední DLC Mittenwaldbahn. Pro samotnou funkci není nic extra vyžadováno. Mastery unlocker funguje jen na DLC, které máte nainstalované.
Klasika jako při každém vydání nového DLC. I teď je zde připraven oblíbený mód Mastery Unlocker, který odemkne Scenery Overlay pro poslední DLC. Samotný mód obsahuje všechny předešlé Mastery, takže pokud vlastníte jakékoliv DLC, můžete si Mastery odemknout i tam. Není vyžadováno nic extra, funguje prostě jen pro DLC, které vlastníte. Součástí balíku nejsou jen Overlay, ale i věci pro Livery Editor. Stejně jako v předchozích případech stačí souborem přepsat onen starší .pak.
William C Hicklin (30. června 2025 - 17:33) My apologies for English, but I have no Czech!
If you ever do another of these wonderful logo packs, could you include Deutsc...
pampaliny (21. května 2025 - 23:23) to Jarda: možná to bude tím, že nepracuji pouze na jednom projektu, ale mám jich rozdělaných více a na každém pracuji vždy podle...
Jarda (21. května 2025 - 22:39) Zdravím, a kdy tak přibližně bude ta nová verze? Nebo je to tato? Zatím ještě pořád jiná verze nevyšla. Ale děláte to dobrovolně...
Webmaster stránek: pampaliny | Všechna práva vyhrazena. Copyright 2001-2025