Pokořil jsem formace, pokořil jsem konfigurace vlaků, pokořil jsem nastavení scénářů a pokořil jsem částečně jízdní řády. Když to vezmu postupně tak formace byly jen takové zahřívací kolo s tím, že změna je opravdu jednoduchá. Důležité bylo dodržet stejnou délku formace, protože ty jsou uloženy právě v jízdním řádu. Konfigurační soubory lokomotiv a vagónů byl již jiný level, ale i zde se vše vyřešilo bez problémů. Ano, nemodifikoval jsem zde úplně všechno na rozdíl od formací, ale i tak je to na dobré cestě (v přípravě mám novější modifikaci US, UK a DE - zabere to ještě nějaký čas, protože v souborech formací i v souborech loko či vagónů jsou nové věci, které je potřeba prozkoumat).
Dalším krokem byly scénáře, které ještě nefungují korektně. Zatím se mi daří nahrát soupravu do hry, ale nezobrazují se úkoly. Ty jsou řešeny přes další řídicí soubor, který jsem ještě nepokořil (jednou to ale přijde :).
Zatím posledním kouskem, co se mi povedl, jsou jízdní řády. Ty jsou využívány jak ve scénářích tak i v režimu Timetable (Service), což je onen 24 hodinový režim. No a právě tady se trochu pozastavím. Díky pitvě jízdních řádů jsem totiž zjistil (kdo nechce mít zkažený sen o skvěle fungujícím dispečerovi tak raději ať dál nečte), že je jízdní řád kompletně nascriptovaný. Každý pohyb vlaku, každá světelná signalizace či výhybka je předem nastavená a předem se v určitý čas sama přepne i přestože tam třeba nic nejede. Hra má nascriptované všechny polohy vlaků v jízdním řádu včetně infa na které koleji bude v jaký okamžik. Zkoušel jsem si totiž nejdříve modifikovat servis na mé spojené trati RRO RSN - servis se takhle zobrazí - ale při detailnějším zobrazení je všude červená a trať v podstatě není vůbec nastavená, protože jsem nemodifikoval kompletní cestu soupravy. Mimochodem můj servis začíná na v RRO nevyužité vlečce, kde se jen tak nedostanete. Bohužel právě díky nenastavení cesty souprava skončí na vedlejší koleji a na hlavní tah se prostě nedostane (přes editor by to bylo samozřejmě mnohem snadnější, protože ten to všechno vytrasuje sám a vše nastaví - nascriptuje - pro správnou funkčnost). S tím si budu muset ještě trochu pohrát. Naivně jsem si totiž myslel, že zadám A a B a hra samotná (tedy inteligentní dispečer) mi vytvoří volnou cestu, nečekal jsem, že si cestu budu muset vytvořit celou sám - v podstatě nahradím dispečera.
Chcete si otestovat co Váš počítač zvládne ? :) Přiravil jsem jízdní řád i scénář (opět jen volná jízda) s celkem dlouhou soupravou 10x diesel 4400 a k tomu 300 naložených vozů ze SFJ addonu. Celé se to odehrává na základní trati SPG (použil jsem SFJ vozy, protože ty umějí simulovat právě hmotnost). Ještě dodám, že každý vůz je naložen 120 tuny + samotná hmotnost prázdného vozu vám dá ve výsledku celkem slušný kolos. Osobně jsem při testování (sice mi běžel v pozadí ještě program pro živé vysílání) dosáhl neuvěřitelných 10 FPS :) Jinak pro správnou funkčnost budete právě potřebovat SFJ addon.
Ještě není úplně co oslavovat, cesta je ještě dlouhá, ale je zde malý náznak úspěchu :) Veškeré velikosti formací jsou definované v jízdním řádu a každý scénář má svůj jízdní řád. No a mě se povedlo jízdnímu řádu vnutit úplně novou formaci, která obsahuje 270 vagónů :) V podstatě takovou formaci ve hře vůbec nenajdete (maximálně 90 vagónů co jsem zde dával nedávno jako scénář). Takže nahodíme 6 loko a do závěsu jim nadělím 300 plně naložených vozů a zajímavá jízda může začít (třeba už dnes večer :)) Zatím je to bez AI. Ukázkové video najdete pod článkem.
Mnozí z Vás zřejmě nedočkavě vyhlížejí aktualizovaný balík US modifikací. Na ty ještě samozřejmě dojde, ale poslední dny jsem se zaměřil na scénáře. Vzhledem k tomu, že scénáře vyžadují pro správnou funkčnost jízdní řád, bylo nutné použít nějaký existující, ale ve hře nepoužívaný. DTG jej používalo na testování chování hry. Řeč je o jízdním řádu, který obsahuje vlakovou soupravu o délce 90 vozů + 2 lokomotivy (běžné SPG formace ve hře mají maximálně 50 vozů). No a aby toho nebylo málo, rozhodl jsem se modifikovat i samou formaci a zařadil do ní težké vozy z DLC SFJ. Pokud tedy vlastníte SFJ a chcete vyzkoušet tuhle težkou soupravu, potom stačí stáhnout zip, extrahovat jej do složky uvedené v readme.first a potom spustit hru. Scénář by měl být hned jako první (volba tratě SPG, scénáře). Jinak scénář neobsahuje okolní dopravu a není časově omezen.
Během příprav US módu (přidávám do něj i poslední DLC) jsem se rozhodl prozkoumat i zamčené oblasti. To jsou oblasti, které sice vidíte na mapě, ale hra Vás tam normálně nepustí. Hra se tak tváří, že má obrovskou mapu kolejiště, ale jen 1/3 je v podstatě v provozu a pokud jen o centimetr přeženete své manévry, potom skončíte v menu hry s tím, že jste se dostali za povolenou herní hranici. Jenže mě takové blokace prostě nemůžou zastavit :) Mrkněte jak vypadá jedna z lokací, kde je sice reálně položená trať, ale vše ostatní je zde zcela náhodně položeno. Tohle je smutná realita posledního DLC, kde mohlo být podstatně více vagónů na různých odstavných kolejích a o větší zábavu by bylo postaráno. Můžeme jen doufat, že se dočkáme aktualizace, které tenhle kopanec napraví. Osobně této šanci dávám 0% :)
Aby toho nebylo málo, přidávám video ještě z druhé lokace, kterou jsem se rozhodl prozkoumat s vlakovou soupravou. Uzamčená oblast sice začíná až ve třetí třetině videa. Krom scházejících budov si můžete všimnout i brodění se v bahně :) A že toho bahna nebylo málo... až do kabiny se mi dostalo.
Dneska je venku nové DLC pro TSW. Od mapy, která byla na internetu již včera (xbox hráči v Austrálii měli již tu možnost hrád včera), jsem si sliboval opravdu hodně. Spousta chvály na internetu od PC komunity na sebe nenechala dlouho čekat. Ostatně trať zaměřená na průmysl a posun podle toho konečně i vypadala. Jenže dneska přišla studená sprcha a PC komunita již tak nejásá. Z velké mapy, která vypadala, že přinese hodně zábavy, se stalo něco malého. Většina částí, které jsou na mapě totiž nejsou přístupné a hra Vás tam prostě nepustí. Tomuhle se říká opravdu FAIL. Ostatně mrkněte sami kam vlastně nemůžete. Opravdu skvělá práce DTG... tohle DLC za tuhle reklamní kampaň maximálně palec dolů. Věřím, že i tak se dá na trati udělat spousta zábavy, ale přeci jen takový potenciál a vše zamčeno. Mimochodem ta oblast nění ani postavená... pouze položené koleje (to aby se to zobrazilo na mapě) a na nich zemina, domy, apod... Lépe uděláte, když si peníze schováte na nějakou akci za 5 euro :) Díky bohu, že Steam nabízí refund.
Jak již nadpis článku napověděl, nová verze modifikace je téměř na spadnutí. Momentálně mám novou loco na všech potřebných tratích, ale nejsem s výsledkem úplně spokojen. Snažím se nahradit formací na SPG (2xF40+40 vozů) za nové vozy + loco, ale vůbec se tomu nechce :) Věnuji tomu ještě dnešní večer a pokud formace neumoudří, potom vydám modifikaci tak jak ji mám teď. Další pokusy můžu dělat po vydání. Novinek tedy nebude mnoho, jen BabyBullet na NEC a SPG. Zároveň ve čtvrtek vychází další DLC (trať), kde bude potřeba zapracovat již stávající DLC a loco z nové traťe potom rozhodit na ostatní tratě. To už by nemělo zabrat tolik času jako současné DLC - nejvíce času u nového DLC mi zabral právě boj s nahrazováním formací.
Včerejší update na novější verzi TSW neproběhl zcela bez problémů. Pro majitele všech DLC to bylo takové jedno malé peklo v podobě několika hodinové aktualizace. Jenže jedno větší peklo to bylo pro DTG (řekl bych že doslova noční můra). Při první aktualizaci totiž omylem uvolnili vývojářskou verzi TSW, která vůbec nečetla profil hry z klasického adresáře jako běžná verze. Navíc developerská verze prozradila, že se chystá Mastery pro SPG a to včetně dioramy a doplněné krajiny. Stejně tak developerská verze obsahovala i nějaké testovací modely lokomotiv pro SPG. Bohužel během hodiny DTG stihlo hru znovu aktualizovat a tak byla vývojová verze nahrazena okamžitě tou správnou. Navíc vývojová verze má v sobě defaultní věci z editoru a to včetně možnosti hrát více hráčů na jednom PC pomocí split screanu (obraz se dá rozdělit až na 4 malé okna a hrají 4 hráči - vzhledem k rozložení klávesnice je to samozřejmě nemožné).
Správná verze pro změnu odhalila, že se můžeme těšit ještě na jedno americké DLC v podobě dieselové lokomotivy MP15 pro trať SFJ.
S updatem to šlo špatně tedy hned od samého začátku a po dokončení správné aktualizace ve hře stejně nefungují některé formace správně. Ovšem stalo se i to, čeho jsem se obával nejvíce. DTG aktualizovalo soubory formací a konfiguračních souborů pro vozový park. Ve výsledku se sice lokomotivy zobrazují jak mají, ale při nahrání do tratě se nahraje lokomotiva jiná. Mě tedy čeká aktualizace všech formací a konfiguračních souborů. Momentálně jsou tedy modifikace nepoužitelné i když některé soupravy, které jsou pevně nastavené (např. 422 pro RT, Talent2 pro RRO) fungují bez problémů. Update 17:30
DTG dnes vypustilo další update, který opravuje chyby v suplování. Všechny mé modifikace by měly opět fungovat bez problémů :) Každopádně teď pracuji na Baby Bullet modifikaci, zatím se při použití all US módu nezobrazuje v menu hry.
Již zítra se dočkáme vydání Baby Bullet DLC pro TSW, které se ve hře zobrazí právě na trati SFJ. Jenže občas se stane, že s nějakým DLC přijde i menší aktualizace samotného jádra hry. Ostatně nemusí to přijít zítra, ale může se to stát příští týden před vydáním kanadského DLC. Při vydání aktualizací vyskočí hned několik otázek... takže co může asi hráče nejvíce zajímat ?
1) Co se stane s modifikacemi po aktualizaci ?
V první řadě je velmi důležité, co bude aktualizace obsahovat. Pokud se aktualizuje samotné jádro hry, ale formace a konfigurační soubory souprav zůstanou nedotčené, potom bude vše fungovat normálně.
Pokud se ovšem při aktualizacích sáhne i na formace či konfigurační soubory souprav, potom můžou přestat modifikace fungovat. Říkám, že můžou přestat, ale ve většině případů nepřestanou, pouze nebudou obsahovat nové věci přidané do souborů s formacemi a konfiguračních souborů souprav a to do doby, než soubory aktualizuji na novější verze. Navíc máte vždy možnost modifikaci ze hry odstranit a to smazáním příslušného .pak souboru. Větší problém by nastal, pokud by aktualizovali jízdní řády a kompletně přejmenovali formace... potom by mnou modifikované formace hra vlastně vůbec nenačítala.
2) Co se stane po vydání nového Baby Bullet DLC
Stane se jen jedna věc. Suplování jednotky za již existující nebude zřejmě fungovat správně, protože jsem změnil veškeré konfigurace v soupravách. Tím jsem všem soupravám nastavil stejné hodnoty (můžou tak všichni za všechny suplovat). Hodnoty u Baby Bullet budou zatím nastaveny přímo od DTG a tím dojde ke značnému omezení suplování. Hned po vydání předělám hodnoty, které budou odpovídat již ostatním modifikovaným soupravám - vše ovšem záleží na tom, zda DTG neaktualizuje i ostatním soupravám konfigurační soubory - viz. první otázka...
3) Bude Baby Bullet dostupná i na jiných US tratích ?
Oficiální cestou má být souprava pouze pro SFJ. Samozřejmě pokud se nebude souprava moc bránit tak jí s radostí umístím i na ostatní tratě (zřejmě pouze NEC, nevím zda má smysl i SPG nebo LIRR i když třeba LIRR by chtěla trošku obohatit o soupravy).
Jak to vše dopadne se dozvíme samozřejmě zítra po 19h, kdy bude DLC venku. Může se stát, že větší opravy přijdou až při vydání tratě.
A je to oficiálně venku, dočkáme se prvního Kanadského DLC pro TSW. Nepůjde o nějakou dlouhou trať (41 km), ale tohle DLC je spíše zaměřeno na posuvnou práci a přesunu vozů z jedné továrny do druhé apod (těch je rozmístěných na mapě hned několik). Pro svou práci dostanete k dispozici dieselovou lokomotivu GP9rm v barvách Canadian National a lokomotivu GP38-2 taktéž v barvách Canadian National. K lokomotivám dostanete i 4 nákladní vozy (řekl bych, že všechny již v TSW existují) a to včetně vozu BiLevelAutorack, který je ve hře od samého počátku. Na dotaz, zda bude tento vůz obsahovat osobní vozy jako tomu bylo v betě, mi bylo kladně odpovězeno (ostatně původní vůz jsem opravil a náklad do něj zpátky přidal - mód je k downloadu v sekci TSW).
Pohádkové řeči o dokonalé realitě, dokonalých zvucích, apod... tentokrát vynechám. Datum vydání je nastaveno na 20. února a DLC je možné zakoupit již v předprodeji a to za cenu 27 euro (potom se cena zvedne na 30).
Po vydání se opět pustím do aktualizace US modifikace. Koukám, že se rozhodně nudit nebudu :)
Pavel (5. dubna 2025 - 22:27) Ahoj, a bude i nová veze pro nové tratě? Například pro Zwolle-Groningen? Nebo tato verze funguje už tak nějak universálně pro vš...
Smokey (3. dubna 2025 - 09:49) Tak to pak jo, díkec za info :D
pampaliny (2. dubna 2025 - 19:30) to Smokey: beží to na UE 5 a Aerosoft je pouze distributor. Tvůrci mají za sebou velice povedený SubwaySim Hamburg, který se po ...
Smokey (2. dubna 2025 - 15:57) Na jakém enginu to běží? A není to typická Aerosoft blbost ve formě toho, že hru vydají a pak to je bez updatu? :D
Webmaster stránek: pampaliny | Všechna práva vyhrazena. Copyright 2001-2025