Nové DLC opět přineslo Overlay v podobě Mastery (a samozřejmě opět i Decals pro Livery Editor, který je tentokrát k nalezení v textu - jedná se totiž o nové písmena). Overlay pro nové DLC je v podobě elektrárny. Balíček obsahuje všechny předchozí Mastery. Verze by měla fungovat bez problémů jak na Epic verzi tak i na Steam verzi. Verze 2.9 navíc nahrazuje verzie 2.9pre, kterou jsem zde zveřejnil dva dny zpátky (ta obsahovala pouze odemčený font pro livery editor). Pokud jste tedy stáhli předchozí soubor, potom je dobré si jej stáhnout znovu. Jméno bylo ponecháno.
Tak to vypadá, že tento týden se nám roztrhl pytel s vlakovými simulátory. Dneska došlo na vydání dlouho očekávaného Railroads Online simulátoru, který byl před tím znám jako American Railroads. Pro American Railroads se původně připravoval update a přechod na UE4 (hra jinak běží na Unity). Nakonec se autoři tohoto velkého projektu rozhodli, že Railroads America zůstane na Unity a verze UE4 se ponese v duchu nového produktu. Samozřejmě tímto rozhodutím se zvedla velká vlna nesouhlasů, protože spousta hráčů zakoupila American Railroads za nižší cenu (předběžný přístup) právě z důvodu free updatu na UE4. Autoři to tedy alespoň pořešili slevou pro majitele Railroads America (na Steamu jako Complete collection). Sleva pro majitele původního Railroads America platí pouze 3 dny!
No a co je vlastně Railroads Online ? Systém hry je stejný jako u klasické verze, jen je vše krásně předěláno pro UE4 a hlavně hra podporuje multiplayer (teoreticky až 64 hráčů na jedné mapě). Hlavním cílem je stavba železnice, ale i funkční průmysl. Osobně jsem na hru zvědav, protože vlastním i původní verzi a při hraní jsem si užil několik hodin zábavy.
Rok s rokem se sešel a je tady opět nová verze Train Simulátoru s označením 2022 :) Nová verze kromě nového GUI obsahuje i 3 tratě. K dispozici je samozřejmě i deluxe verze, která obsahuje ještě jednu extra trať. Stejně jako každý rok i letos je klasický core update zdarma. Pokud chcete vlastnit i dané tratě, potom je nutné samozřejmě za verzi 2022 zaplatit. Train Simulator 2022 toho jinak moc nového nepřináší. DTG se momentálně více věnuje jejich TSW produktu. Ostatně pro TS XXXX byla poslední zajímavá aktualizace, kde přidali podporu 64bit. Od té doby je to jen nové menu a nějaké tratě :)
Při vydání letní aktualizace se DTG rozhodlo změnit i prostředí v menu, kde se zobrazují soupravy (Diorama) no a zvolilo celkem nešikovné prostředí, protože nádraží je zastřešené a je tedy těžké vidět počasí, které si volíte v menu. Od DTG celkem zajímavý tah, každopádně mě psalo dost uživatelů, zda bych nemohl do hry vrátit původní Diorama, které bylo před aktualizací. Takže jsem se s touhle možností trochu popasoval a světe div se... diorama je zde :) Pokud tedy patříte mezi fanoušky starého prostředí, potom je právě tahle modifikace určena pro Vás. Ostatní, kterým vyhovuje nové nádraží, ji můžou vesele přeskočit :)
Již příští týden v pátek by mělo být k dispozici hratelné demo dlouho očekávaného vlakového simulátoru SimRail 2021. Demo by mělo obsahovat krátký úsek tratě (cca 10 - 15 min jízdy), které by mělo ukázat kvality hry. Součástí budou nějaké mise a to včetně náhodných událostí. Demo má být součástí Steam Next Fest akce. Zda bude demo k dispozici i po akci není známo, protože většinou dema vypuštěná v době Next Fest akce jsou po akci stažené. Finální verze měla původně vyjít v září tohoto roku. Datum vydání bylo ale náhle změněno na rok 2021 z čehož se dá očekávat, že ještě tento rok se dočkáme. Jinak týdenní dobu čekání si můžete zkrátit alespoň krátkou video ukázkou z jízdy. Osobně se na simulátor těším, protože to vypadá na velmi dobrou konkurenci pro Train Sim World, která mimochodem nabídne právě i editory. Ještě dodám, že SimRail tvoří polská firma SimKol, která má na svém kontě výukové simulátory právě pro reálné strojvedoucí.
Out of Bounds a Invisible wall remover se dočkal nové aktualizace, která přináší podporu pro verzi 4.26. Do balíku byly doplněny zatím všechny existující DLC. Pokud patříte tedy mezi fanoušky prozkoumávání zakázaných oblastí v TSW, potom je tahle modifikace určena právě pro Vás. Modifikace nevyžaduje nic extra kromě základní hry. Wall remover se aktivuje pro každé DLC které vlastníte... nevyžaduje tedy vlastnictví všech DLC. Out of Bound je čistě CORE záležitost a taktéž nevyžaduje nic extra. Mód byl testován na Steam verzi, kde funguje bez problémů. Epic verzi jsem neměl zatím možnost otestovat.
S posledním DLC přišlo i malé překvapení. DTG totiž před vydáním oznámilo, že odbočky nakonec nebudou součástí tratě. Později oznámili, že zdarma dodělají jako update alespoň jednu odbočku. Co čert nechtěl, DTG stejně rozpracovanou odbočku na letiště nechalo na mapě. Na 2D mapě se nezobrazí, protože je deaktivovaná pro zobrazení, ale AI soupravy ji normálně používají. Dokonce i v klasickém jízdním řádu si ji vybrat nemůžete. Jenže jde vidět, že tým, který dělal na této trati se zřejmě učil a testoval i nějaké další věci. Ostatně DTG klasicky do složky s mapou nikdy nedávalo žádné BP soubory (a teď tam jsou dva pojmenované jako Actor :D ) Součástí balíku je tak i testovací jízdní řád, který zřejmě někdo v DTG vytvořil, aby si otestoval funkčnost. Vefinále tak máte sice extra 19 servisů, ale zajímavé jsou určitě minimálně ty, které jedou na letiště a nebo začínají přímo na letišti. Krajina trochu pokulhává, ale i tak si tuhle část mapy můžete projet. Modifikace obsahuje i OutofBounds trigger a odstraňuje i neviditelné stěny (bez toho by byla modifikace k ničemu).
Konečně se dostalo i na tenhle mód, který odemkne a přidá extra servisy pro SEHS. Verze 1.4 obsahuje pouze aktualizovaný obsah převedený pro TSW 2 na UE4 4.26. Neměl jsem možnost modifikaci řádně otestovat, proto kdyby byly nějaké potíže, tak je neváhejte napsat do diskuse. Pro správnou funkčnost je potřeba vlastnit SEHS trať. Zda funguje modifikace i na Epic zatím nevím. Epic verze je totiž trochu specifická a nemá ráda některé modifikace.
Po vydání verze 1.1 někteří hráči zjistili, že modifikace se zrovna dobře nechová při hraní scénářů. Problém byl způsobenou formací, kterou jsem tedy předělal. Zde je k dispozici opravená verze, která by měla potíže se scénáři pro BR204 opravit. Pokud patříte mezi hráče, kteří chtějí dokončit scénáře pro BR204 a máte nainstalovanou předchozí modifikaci, potom je dobré stáhnout tuhle opravu, která zastaví náhodné suplování loko BR 363 právě na daných scénářích.
Mnozí si jistě pamatují, že jsem občas hodil obrázek z UE4 editoru, kde jsem nahrál a otevřel originální TSW soubory. Časem se ukázalo, že jsem inspiroval ještě někoho dalšího (Will), který se pustil do editoru. Spojil jsem s ním síly a výsledek je zde... Jedná se o první verzi našeho společného editoru pro TSW, který Vám dovolí otevřít veškeré (tedy téměř veškeré) Data Asset soubory. Jsou zde samozřejmě ještě chybějící třídy, ale editor bude postupně aktualizován.
Co tedy můžete s tímto editorem dělat ?
- v první řadě dokáže otevřít TSW soubory (i ty uvařené - cooked).
- otevření či vytváření nových formací
- editace RouteDefinition, StationDirectory, ThemeDefinition, ContentManifest, Journey mode, Path editor pro editaci cest pro Scenario planner a spousty dalších...
Co editor zatím neumí jsou tvorby tratí, jízdního řádu, vytváření scénářů. Samozřejmě naše pracovní verze toho umí daleko více, ale postupným vydáváním se editor budete postupně učit a nebude toho na Vás hned hodně.
Stahovat jej můžete na drese https://github.com/tsweditor/UnrealEngine/releases/tag/4.26-TSW-0.1. Nutné je mít účet na Epic Games a Githubu... důležité je se na githubu připojit k Epic organizaci. Info jak na to najdete tady.
Těsně po vydání jsem s Willem zjistil, že je chyba v přípravě obsahu pro samotnou hru (cooking). Proto je k dispozici i patch, který je potřeba stáhnout a extrahovat do adresáře editoru.
Jak nainstalovat ?
Stáhněte všechny 3 rar soubory a patch zip soubor. První rar soubor otevřete a extrahujte komplet někam na svůj disk. Měly by se Vám extrahovat všechny 3 rar soubory. Potom extrahujte onen patch. Ve finále budete potřebovat UnrealPak (najdete jej v adresáří Engine/Binaries/Win64 pro extrakci originálních .pak souborů a to příkazem UnrealPak jménopaksouboru.pak DISK:adresářkam -extract . Budete potřebovat core .pak z adresáře Paks a potom klidně nějaké DLC, které chcete editovat. Extrahované DLC přijde do adresáře TS2Prototype/Plugins, extrahovaný core pak přijde do adresáře TS2Prototype/Content. Pokud máte k něčemu nějaký dotaz, potom se nebojte zeptat v diskusi pod článkem.
Pavel (5. dubna 2025 - 22:27) Ahoj, a bude i nová veze pro nové tratě? Například pro Zwolle-Groningen? Nebo tato verze funguje už tak nějak universálně pro vš...
Smokey (3. dubna 2025 - 09:49) Tak to pak jo, díkec za info :D
pampaliny (2. dubna 2025 - 19:30) to Smokey: beží to na UE 5 a Aerosoft je pouze distributor. Tvůrci mají za sebou velice povedený SubwaySim Hamburg, který se po ...
Smokey (2. dubna 2025 - 15:57) Na jakém enginu to běží? A není to typická Aerosoft blbost ve formě toho, že hru vydají a pak to je bez updatu? :D
Webmaster stránek: pampaliny | Všechna práva vyhrazena. Copyright 2001-2025