Upravil jsem screenshot reálného formuláře aplikace tak, že jsem tam doplnil české texty.

Poznámka: jedná se jen o upravený obrázek - žádná česká verze neexistuje!
Vezmeme to pěkně od vrchu levým sloupcem:
V první položce si vybíráte lokomotivu, kterou povedete. Je jich tam více.
Další položkou je počet vagónů ve vlaku, a hned pod ní je uvedeno, kolik z nich má klimatizaci (což má vliv na výkon).
Dále se zadává nastavení brzd na 100t.
Následuje parametr přilnavosti kolejí. Pro začátečníky doporučuji ponechat default, ušetříte si problémy s prokluzem.
Dále se zadává typ brzd - litina či kompozit. Bude mít vliv na brzdění.
Definuje se průměr kola.
Dále je možné specifikovat nepřesnost rychloměru.
V dalším parametru nastavujete stanici, z níž budete vyjíždět. Stanice se přednabízí podle tratě.
Dále je parametr počátečního natlakování.
Následuje hustota proudu v trakčních motorech.
Předposlední checkbox zaškrtněte, pokud hodláte přijít k lokomotivě, která byla dlouho odstavena a nemá vůbec vzduch ve vzduchojemech. Trošku se vám zkomplikuje život a počkáte si na natlakování hlavního vzduchojemu.
Poslední checkbox levého sloupce jsme již uváděli v jiném článku, po zaškrtnutí se provádí záznam vaší jízdy registračním rychloměrem.
A úplně dole je kód autorizace. Ten budete posílat autorovi, pokud se rozhodnete simulátor koupit, respektive odemknout věci z placené verze. Asi není dobrý nápad jej měnit.
První položka pravého sloupce obsahuje výběr tratě. Tratě jsou umístěny v adresáři "routes" a standardně jsou dvě (a nejméně jedna další jde dotáhnout, ale spustit jde jen v placené verzi).
Pod tím je volba, kam vlak směruje. Pokud se vybere TUDA, tak jede "po směru" (zde z Kyjeva do Kazatina), pokud se vybere NAZAD tak jede opačně. Změnou trati musíte vybrat znovu stanici, ale to je asi jasné.
Další dvě položky jsou hodina a minuta startu v simulátoru.
Následuje rozlišení a frekvence obrazovky, pokud zároveň zaškrtnete celoobrazovkový režim, nebo velikost okna, pokud checkbox nezaškrtnete a chcete mít simulátor "jen" v okně.
Dole pak je jméno testovaného, to se zapisuje na záznamu z jízdy.
Pod tím se dá vybrat scénář (jsou umístěny v podsložce "scenaries" složky vybrané tratě). Pokud jej vyberete, přenastaví se hodnoty levého sloupce na ty ze scénáře a logicky nejdou změnit. Nechcete-li scénář, necháte NET.
A poslední checkbox vpravo dole zaškrtněte jen při problémech se zobrazováním - jde o režim kompatibility. Některé věci pak ale nebudete vidět.
Toť zatím vše.